ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

 (ZOBACZ)


UE

 

Zgłoś awarie
POGOTOWIE WOD-KAN

W godzinach 7:00-15:00
tel. 0 65 512 13 88

W pozostałych godzinach
 tel. 0 65 512 15 88
 kom. 605 250 163

CIEKAWOSTKI

Z wielką przyjemnością informujemy, że podczas obchodów Dni Kościana 04 czerwca 2016 r. ok. godz. 13.45 na Rynku w Kościanie nastąpi wręczenie nagród za konkurs plastyczny, który odbył się podczas Światowego Dnia Wody. Wszyscy uczestnicy otrzymają nagrody.

Natomiast mieszkańców miasta zachęcamy do obejrzenia wystawy składającej się z prac naszych pociech.

Serdecznie zapraszamy.

DZIECI PIJCIE WODĘ W SZKOLE! J

Pamiętaj by w plecaku twojego dziecka nie zabrakło butelki czystej wody:) Wybierajmy wodę, a nie dosładzane napoje!

Woda ma ogromny wpływ na funkcjonowanie i prawidłowy rozwój młodego organizmu. Dzieci w wieku szkolnym powinny spożywać od 4 do 6 szklanek wody dziennie, czyli około 10 - 15% masy swojego ciała. Niestety, maluchy wolą kolorowe, słodkie napoje, które nie zastąpią funkcji wody w organizmie. To właśnie woda jest nośnikiem składników odżywczych oraz rozpuszczalnikiem wielu substancji czynnych metabolicznie.
Jej niedobory, zwłaszcza u najmłodszych, mogą powodować bóle głowy, ryzyko wystąpienia zaburzeń funkcji poznawczych, problemy z koncentracją, czujnością i pamięcią krótkotrwałą co może wpływać na wyniki w nauce i zachowanie dziecka w szkole.
Uczmy dzieci spożywać wodę. To pozwoli im czuć się lepiej oraz sprawniej funkcjonować!

 

źródło:EQUA Polska

 

ŻAR LEJE SIĘ Z NIEBA, A MY Z POTEM TRACIMY WODĘ I CENNE MINERAŁY… NAJLEPSZYM NAPOJEM NA TAKIE UPAŁY BĘDZIE DOMOWY IZOTONIK – CZYLI WODA + KILKA SKŁADNIKÓW:)

Podczas upałów należy uzupełniać składniki mineralne tracone podczas intensywnego pocenia. Służą do tego napoje izotoniczne. Te ze sklepu często mają wątpliwy skład, dlatego izotonik lepiej przygotować samemu w domu oczywiście z KRANÓWKI:).

Organizm wraz z potem traci elektrolity. Ich niedobór może prowadzić do zaburzeń r...ytmu serca, omdlenia czy drżenia ciała. Dlatego sportowcy często sięgają po napoje izotoniczne, które uzupełniają je i nawadniają lepiej niż woda. Izotoniki mają na celu wyrównanie poziomu wody i elektrolitów wydzielanych z organizmu w procesie wydzielania potu, a także uzupełnienie witamin i soli mineralnych. Powinny również zawierać od 6 do 8 procent węglowodanów występujących najczęściej w postaci glukozy, fruktozy lub sacharozy. Takie stężenie cukrów pozwala na szybkie nawodnienie, ponieważ napój izotoniczny wchłaniania się lepiej niż płyn hipotonicznych (woda, herbata, rozcieńczone soki).

Izotoników nie trzeba kupować. Ich samodzielne zrobienie jest bardzo proste. Oto szybki przepis na izotonik: - 1,5 l chłodnej kranówki, - miód (3-4 łyżki) lub świeży sok pomarańczowy (1 szklanka), - sok z cytryny lub limonki (1 szt.), - sól (1/4 łyżeczki). Wszystkie składniki dokładnie zmieszać. Można dodać liście świeżej mięty – nadadzą świeżości.

Taki napój przyrządzony przez nas w domu nawadnia lepiej niż woda. Uzupełni straty składników mineralnych (magnez, sód, potas). Dostarczy łatwo przyswajalnej energii w postaci cukrów prostych. Szybko wchłonie się z przewodu pokarmowego i wspaniale orzeźwi. Ponadto jest znacznie tańszy, naturalny i dużo zdrowszy niż większość markowych izotoników. POLECAMY!!!

źródło:kobieta.wp.pl

 

 

Czeka nas naprawdę gorący weekend;) - a najlepszym sposobem na ochłodzenie jest oczywiście WODA!!!
- By ochłodzić się od wewnątrz należy pić duże ilości płynów – w czasie upałów niezwykle ważne jest nawadnianie organizmu. Najlepiej sprawdzi się WODA - kranówka;), do której możemy dorzucić kilka kostek lodu oraz listek świeżej mięty i cytrynę.
- By ochłodzić się od zewnątrz najlepszym sposobem jest CHŁODNY PRYSZNIC – to prawdziwa ulga dla naszego ciała w upalny dzień. Kilka minut pod chłodnym strumieniem pozwoli obniżyć temperaturę ciała i przynieść ukojenie skórze. Warto również nalać do miski chłodną wodę i moczyć w niej stopy.
- By ochłodzić się w czasie zakupów wystarczy skorzystać z KURTYNY WODNEJ - na Rynku w Kościanie przechodnie mogą w upalne dni orzeźwić się, korzystając z "wodnej mgiełki."

 

OSZCZĘDZAJ WODĘ LATEM – PODLEWANIE TRAWNIKA

Kiedy na dworze rośnie temperatura rośnie także zużycie wody, często dużo wody zużywamy na podlewanie trawnika, każdy przecież chce się pochwalić pięknym zielonym dywanem. Ale pamiętajmy o kilki ważnych zasadach:

1. Trawnik podlewaj oszczędnie. Trawa potrzebuje podlewania latem co 5 - 7 dni. Obfity deszcz (a taki zdarza się dość często) eliminuje konieczność podlewania nawet do 2 tygodni.

2. Podlewaj trawnik wczesnym rankiem lub pod wieczór, wtedy temperatura i prędkość wiatru są najniższe, co zredukuje straty wynikłe na skutek parowania.

3. Ustaw zraszacz tak, aby podlewać tylko trawnik i kwiaty, a nie miejsca wybetonowane.

4. Warto zainwestować w najbardziej ekonomiczny zraszacz.

5. Ostrza kosiarki warto podnieść co najmniej o 3 cm. Nóż usytuowany wyżej powoduje, że trawa jest lepiej ukorzeniona i lepiej utrzymuje wilgotność niż trawnik krótko przystrzyżony.

6. Stosowanie zbyt dużej ilości nawozów nie jest wskazane, zwiększa to zapotrzebowanie trawy na wodę. Stosuj te, które zawierają wolno uwalniające się nierozpuszczalne w wodzie formy azotu.

7. Nie zostawiaj węża i zraszacza bez obsługi. Ustaw alarm na aparacie telefonicznym, by przypomniał Ci o wyłączeniu podlewania trawnika.

8. Warto wyposażyć swój wąż w zamykaną końcówkę, która pozwala regulować strumień wody. Kiedy skończysz zakręć kran – unikniesz przecieków.

9. Należy regularnie sprawdzać połączenia i zawory w wężu.

10. Jeśli mieszkasz w domu jednorodzinnym, zastanów się nad założeniem zbiornika na wodę deszczową. Z powodzeniem można ją wykorzystywać do podlewania trawnika.

11. A kiedy na trawniku zamarzy nam się piękna fontanna to tylko taka z zamkniętym obiegiem wody:)

 